04 Ocak, 2009

Dunav


dunav   Balkanlara karşı yoğun bir sempatim olduğu için, Bulgaristan doğumlu bir Türk arkadaşım dunav.org.il adresini tavsiye etti. İsmini Tuna’ nın Sırpça’sı Dunav’dan alan site, Balkan müzik ve danslarını paylaşım yeri olarak tanıtılmış kurucuları tarafından. Müzik, video, danslar, bölgeler, haritalar, kostümler gibi bölümler içeren Dunav.org, bu bölümlerden birine girdiğinizde Arnavut, Makedon, Macar, Sırp, Türk vb. alt başlıklara bağlantı veriyor. Ayrıca bazı şarkıların sözleri ve notaları da bulunuyor sitede.

   Çok detaylı olmasa bile Balkanların her bölgesi için özet sayılabilecek nitelikte bilgi,resim ve video içeren, özellikle Makedon ve Yunan şarkılarının ilgimi çektiği bu eğlenceli sitedeki diğer şarkılar gibi indirmeden dinleyebileceğiniz Heyamo (Lazca) türküsünün bağlantısını verip köşeme çekiliyorum.

   Heyamo


   Bağlantılar:

- Dunav

3 yorum:

  1. Merhaba. Mekanınıza, Zeynep Hanım'ın oradan geliyorum. Linkini verdiğiniz bu türküyü ben çok severim. Birol Topaloğlu'nun "Lazuri Birabape" adlı albümünde yer alan bir türkü olup yanılmıyorsam Lazca bir imece şarkısıdır.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, hoşgeldiniz :).

    Kati bir şey söyleyecek bilgiye sahip durumda değilim ancak ben anonim bir türkü olarak biliyorum Heyamo'yu. Birol Topaloğlu'nunki bir derlemeydi sanırım. Yanlış hatırlıyor olabilirim, düzeltirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar merhaba. Doğru biliyorsunuz; bir halk türküsüdür bu, Topaloğlu'nun bestesi değildir. Ama onun düzenlemesi, verdiğiniz linkteki.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics