19 Ocak, 2009

Bir Şey


   Evimin altındaki büfeden –her hafta istediğim dergileri getirdiği için- “bu sefer X ver, Y 'yi bir dahakine alırım” diyerek alışveriş yaparım. Bu hafta gittiğimde kasada başka biri olduğu için, teker teker sormak zorunda kaldım “Evrensel Kültür var mı? Türk Edebiyatı var mı?” vs. diye. Başlarda hepsine “Yok ağabey o, o da yok, o hiç yok” diyerek cevap verirken kasadaki, sanırım sıkıldı ve “abi vallahi şu rafta ne varsa var, ben de bilmiyom!” diyerek tokat gibi çarptı suratıma içindekileri. Ben de ne var ne yok diye kurcalamaya başladım dergileri. Hiçbir istediğimi bulamayınca da, daha önce hakkında atıp tuttuğum Sözcükler dergisini almak zorunda kaldım.

   Yine Nazım Hikmet ile ilgili bilinmeyen belgeleri yayımladıklarını yazıyordu derginin ilk sayfasında. Bana mı denk geldi yoksa ellerinde bir sürü şey var onunla ilgili ve farklı zamanlarda, ilgi çekmek için bunları mı basıyorlar bilmiyorum (önceki yayımladıkları da Piraye’nin arşivindendi çünkü). Bunlardan birincisi Cahit Sıtkı Tarancı’nın Nazım’a yolladığı şiir ve Nazım’ın ona cevabı. İkincisi ise Nazım Hikmet’in üç vasiyeti ve Aziz Nesin’in bunların hangisinde geçerli olacağındaki etkisi.

   Ben burada Cahit Sıtkı’nın Nazım Hikmet’e adadığı ve –Nazım Bursa Cezaevindeyken- bir dost vasıtasıyla ilettiği şiirini ve Nazım Hikmet’in ona (biraz da kullandığı tabirlere sinirlenerek) cevaben yazdığı Yatar Bursa Kalesinde adlı şiirin bağlantısını paylaşmak istiyorum. Sözcükler’e de teşekkür ederim, taksit taksit de olsa bunları bize ulaştırdığı için.

Bir Şey

Bir şey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanmıyor
ana gibi dost gibi yavuklu gibi
kalb titremeden göz yaşarmadan anılmıyor

Bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşkettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor

                  II

Bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta Bursaya götürür

Yeşil Bursada konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkda oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür

Benerci,Jokond,Varanüç   Bedrettin
Hey kahbe felek e oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
Nazım ağbey hapislerde çürür.

                          Cahit Sıtkı Tarancı

Not: Daktiloda yazıldığı haliyle geçirdim şiiri buraya.


   Bağlantılar:

- Yatar Bursa Kalesinde

- Sözcükler

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics