11 Kasım, 2008

Jazzy Bach

 

   Bir konservatuvara bitişik bir odada kaldığım için (dinlenme halindeyken davul sesiyle yerinden sıçramak gibi birkaç hoşnutsuz durum hariç) muhtelif enstrümanların güzel tınıları kulağıma geliyor gün içinde.

   Birkaç gün önce amaçsızca camdan dışarıya baktığım sırada bir melodiye dikkat kesildim. Çalan parça, benim de daha önce bu günlükte hakkında bir şeyler yazdığım müzikleri Benoît Charest tarafından yapılmış harika “Belleville’de Randevu” filminin soundtrack albümünde bulunan, J. S. Bach’ ın “İyi Düzenlenmiş Klavye (Das Wohltemperierte Klavier)” eserinin 1. defterindeki “C minor Prelude No.2” den yola çıkılarak, Mathiew Herkowitz ile beraber bestelenmiş versiyonu “Jazzy Bach” idi. Hemen konservatuvar binasına bakan diğer cama koştum. Ancak yirmi yaşına basmış olan zayıf ve solgun bakışlı bir kız, kesik kesik de olsa bu parçayı çalıyordu. Çok mutlu oldum.

Les Triplettes de Belleville – Jazzy Bach


   Aşağıdaki kayıt ise yukarıda bahsettiğim Das Wohltemperierte Klavier’de bulunan ve Sviatoslav Richter tarafından icra edilmiş olan, eserin orijinal versiyonu:

S. Richter – Prelude in C minor No.2


   İkisi de ne kadar muhteşem değil mi?


   Bağlantılar:

- İyi Düzenlenmiş Klavye

- Soundtrack

- İlgili Yazılar: 1

.

1 yorum:

  1. Gene ben! Bugün, ilk kez uğradığım mekanınızda epeyce dolanacağım galiba... Evet, ikisi de muhteşem...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics