27 Kasım, 2008

İşte Lenin Böyle Bir Adamdı - Appassionata


lenin     İdeoloji, siyaset, politika ve devrim gibi kavramlar benim için bir şey ifade etmiyor. O yüzden Vladimir İlyiç Lenin’in benim hayatımda hiçbir yeri yok. Ama örneğin Lenin ismini ağızlarına sakız edenlerin kaçı için “Beethoven” ve “Appassionata” kelimeleri bir şeyler çağrıştırıyor, merak ediyorum. Bu eser onun için şu anlama geliyordu:

   "I know nothing more beautiful than the Appassionata and I could listen to it every day. Wonderful, immortal music. I always think, with perhaps a naive, childish pride, how can man create such wonders?"

   Appassionata’dan daha güzel bir şey bilmediğini söylüyor Lenin. Daha sonra kaydını burada vereceğim Beethoven’in sonat formundaki bu eseri Appassionata’yı duymamış olabilirsiniz, insanların şimdiki gibi eğitildiği bir ülkede bu çok normal. Ben sadece, devrimle ilgili bildikleri bütün kelimeleri sokaklarda avazı çıktığı kadar bağırarak sıralayan insanların, kendilerine bayrak edindiklerini söyledikleri insanlarla ne kadar ilgisiz, onlardan kopuk olduklarını küçücük bir örnekle belirtmek istedim.

*Alıntı TIME’nin sitesinden olduğu için, yazının başlığı da linkin başlığına atfen verildi.

   Bağlantılar:

- Such a Man (TIME)

- Appassionata

- Resmin kaynağı

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics