17 Kasım, 2008

Milliyet? Sanat?


   Bugün odamda biriken eski dergilerden benim için bir şey ifade etmeyenlerini çöpe atmaya  karar verdiğimde gözüme Milliyet Sanat’ın bir sayısı çarptı. Derginin Mart-2006 sayısı. Kapağında “Klasik realist 400 yaşında: Rembrandt” yazıyordu büyük puntolarla. Milliyet Sanat gibi, hafif (içeriği bakımından) kelimesiyle ifade edilebilecek bir dergiyi neden sakladığımı anladım kapağı görünce. Rembrandt’ın bazı eserlerinden örnekler vardı içinde, ressamla ilgili bir yazıyla beraber. Ron Fricke’nin Baraka isimli belgeselini de vcd olarak vermiş o sayısında dergi.

   İki üç ay önce bir gazete bayiine gittiğimde elime alıp incelemiştim Milliyet Sanat’ı en son. Kapağında; gitarla poz vermiş (manken,şarkıcı olduğu belirtilen) bir kadın, “Cumhuriyet’in Ermeni ressamları” şeklinde saçma sapan bir başlık ve Murathan Mungan’la ilgili bir şeyler vardı. “Ne kötü” demiştim o zaman. “Eskiden de çok kaliteli sayılmazdı ama artık iyice saçmalamışlar!”. Sonra bu eski sayıyı biraz inceleyince düşündüm de, galiba çok şey değişmemiş. Elif Şafak, Garaj-Rock, Türk edebiyatının aykırı kadınları gibi harikulade konularla bezenmiş dergi iki sene önce de. Hiç olmazsa eskiden kaliteli filmler veriyorlardı. Artık galiba onu da vermiyorlar.

    “Tonlarca dergi basılıyor memlekette. Git diğerlerini al oku. Kimse kimseye zorla dergi aldırmıyor.”

   Yetmiş çeşit insanın ağzına bal çalıp para kazanmak, sanatsal bir şey olmasa gerek yine de. “Milliyet Sanatsal” olabilir, o başka.


Ek: Yukarıda bahsettiğim, Ağustos sayısıymış. Yazıyı yollamadan az önce merak edip buldum.

m.sanat
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics