24 Şubat, 2009

Fırtına


   Bir önceki yazıdaki gerginliği bir kenara bırakıp, Shakespeare’in Fırtına’sından Beethoven’ın Fırtına’sına geçeyim.

   Life of Beethoven kitabının yazarı ve Beethoven’ın arkadaşı Anton Schindler‘e göre; müzisyen 17 numaralı sonatını bestelerken, William Shakespeare'in The Tempest (Fırtına) isimli oyunundan etkilenmişti. Bu yüzden bu sonata Tempest ismini, Beethoven değil bizzat Schindler vermiştir. Ayrıca bu eserin içeriğiyle ilgili Beethoven’e bir soru sorulduğunda, “Sadece Shakespeare’in Fırtına’sını okuyun” dediği de rivayet edilir. Ancak ne Beethoven’in kelamı, ne de onun bu eseri aynı isimli oyundan aldığı, ispatlanmış değil henüz.

   Beethoven’in bu eserinden bir bölümü paylaşmak istiyorum bugün. Mustafa Kemal’in, gerçekleştirmek istediği klasik müzik reformu için 1927 yılında fikirlerine başvurduğu, aynı zamanda İdil Biret’in hocası olan kişi, Wilhelm Kempff’in, Fırtına Sonatı’nın üçüncü bölümünü icra ettiği kayıttır aşağıdaki. Bu olağanüstü eserin mükemmel bir yorumunu dinlemek için beş dakikanızı ayırırsanız sevinirim.



   Bağlantılar:

- Kaydın 1. ve 2. bölümü

- Wilhelm Kempff

- İlgili Yazılar  1

.

4 yorum:

  1. Furkan, dehalarla ilgili anlatılan rivayetleri dinlemekten çok hoşlanırım, üstelik inanmak ister ve inanırım da. Beethoven'le ve bu eseriyle ilgili anlattığını ilk kez duydum. Teşekkürler!

    Ve elbette "Fırtına" ve bu şahane yorum için de.

    YanıtlaSil
  2. Aynı durum mu bilmiyorum ama bazı şeylerin doğru olup olmadığını umursamadan inanmayı çok severim ben de.

    Asıl ben teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben inanmayı değil bilmeyi tercih ederim ve biliyorum ki bu adam bu parçayı mükemmel çalıyor :) insanın ruhunu temizliyormuş gibi geliyor. Bu güzel seçim için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics