Bazen bir filmin, melodinin ya da şiirin kendi dalında önemli bir eser olduğunuzu bilmenize rağmen sizin için bir şeyler ifade etmediğinizi düşünürsünüz. Çoğu örnekte bunu kişinin kendi kavrayış eksikliğine yormak gerekir. Çeşit çeşit eserin kişiye hitap etmesini sağlayabilmek, o kişinin esere ve hayata olan kavrayışını geliştirmesiyle mümkündür. Bu da, daha çok okumak, daha ‘güzel’ uğraşlara zaman ayırmakla mümkündür. Ayrıca bu kavrayışın yaşlandıkça (salt yaşamanın getirisi olarak) artacağını iddia eden birini de tamamen reddetmem de mümkün olmayacaktır.
Tabii ki esere karşı hissiyatsız olma hali, her durumda kişinin eksikliği değildir. Bir eser tüm insanlığın ortak manevi değerlerine seslense dahi, kişinin o duyguya bağlı düşüncelerini tetiklemeyebilir.
Bunun tam aksi örnekler ise zihninizde hiç unutamayacağınız anekdotların oluşmasını sağlar. Hem herkes için önemli ve değerli olduğunu bildiğiniz ve yine de sizden başka kimsenin bilmediği anıları ve hisleri tetikleyen eserler, asıl değerli olanlarıdır.
Bisiklet Hırsızları önemli bir filmdir. Bunu belirtmeme rağmen yine de benim için neden bu kadar önemli olduğunu bilemeyeceksiniz.
Bisiklet Hırsızları baba-oğul ilişkisini en etkileyici biçimde anlatan filmlerden biri, belki de birincisidir. Bunu belirtmeme rağmen yine de benim için bu baba-oğul ilişkisini hangi yönden ele alışı bu ölçüde değerli, bunu bilemeyeceksiniz.
Bisiklet Hırsızları mutluluğu en çarpıcı haliyle anlatan filmlerden biridir. Bunu belirtmeme rağmen beni hangi yönden tahrik ederek mutluluk hissiyatı veriyor, bunu da bilemeyeceksiniz.
Hem herkes için önemli olduğunu bildiğiniz ve fakat sizdeki değerinin ölçüsünü ve sebebini kimsenin bilmediği eserler bizim için sahici önem taşırlar.
Benim için mutluluk, Bisiklet Hırsızları filmindeki yemek sahnesidir. (Nedir?)
TDK: (isim) - Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut (I),ongunluk, kut, saadet, bahtiyarlık, saadetlilik.
:
Bağlantılar:
- Nedir?
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder