01 Nisan, 2009

Django Reinhardt

 
   Django Reinhardt - Minor Swing
  

   Naçizane, üç adet el dizayn ettim. Bunlardan ilki sıradan olanı. Muhtemelen sizin eliniz de buna benzer, hiçbir özelliği olmayan bir el. İkincisi Rachmaninoff’un eli, daha önce konu ettiğim. Üçüncüsü ise Django Reinhardt’ın eli, ben yaptım.

norm rach django

          Norm                                   S. Rachmaninoff                                 Django Reinhardt


   Django Reinhardt, Belçikalı bir çingene. Tüm zamanların en iyi caz gitaristlerinden biri. Akor  basarken kullanabildiği son iki parmağı hariç tüm sololarını işaret ve orta parmağıyla atan Reinhardt, günümüzdeki birçok gitar virtüözünün ilahı.

   Bir yangında bu hale gelen parmaklarıyla neler yapabildiğini duymak için Youtube’u kullanabilirsiniz. Tabii ki ben söylemeden de kullanabilirdiniz, ben teşvik edeyim dedim. Minor Swing gibi bir şaheserle başlamak da akıl karı. İki parmakla bunları yapabildiğine inanmak zor gerçekten.
     

     Bağlantılar:

- İlgili Yazılar:  1   2

.

2 yorum:

  1. Müzik listemin en başlarında, Stephane Grapelli ile icra ettiği harikalıklardan bi kaçı var. E çok sık dinlerim. Bazen üstüste defalarca. Sonra işte başım dönünce kapatırım:)

    YanıtlaSil
  2. Hastalık sonucu oluşan baş ağrısı diner dinmez, bi koşu gelip dinledim.

    Bu şahane artisti bilirdim de parmaklarını bilmezdim, çok etkileyici...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics